Гостуването е част от Платформа „Без дистанция“ към проекта „Life Long Burning – за устойчива екосистема на съвременния танц в Европа“, която се осъществява с финансовата подкрепа на Програма „Творческа Европа“ на Европейския съюз и Национален фонд „Култура“, със съдействието на Фондация „Арт Офис“.
„Морфичен резонанс“ и „Съгласие“ са две много различни едно от друго сола на хореографката Меган Бридж, които тя ще представи в една вечер в София. В първата работа, танцуващото ù тяло е оставено да реагира и да резонира ведно с пространството, в което се намира и неговите звуци. За целта, музиката на Питър Прайс го обгражда със звукова архитектура, служеща си с минималистични похвати и серии с ударни инструменти. Кинетично разрастващи се, но и точните до минута движенчески светове на хореографката се създават чрез изразните средства на импровизация, затова и винаги са в отговор на всяко ново място, на което се изпълнява „Морфичен резонанс“.
Със солото „Съгласие“ пък Бридж поема на път сред най-мощните и първичните изрази на женската сексуалност, които намират музикална подкрепа във водещия ритъм и деликатните детайли на второ действие на последната соната на Бетовен, опус 111.
Меган Бридж е танцова изпълнителка, хореографка, продуцентка и танцова изследователка, живееща във Филаделфия, САЩ. Тя е един от двамата директорите на съвместната им платформа за колаборативни практики с композитора, сценографа и музиколга Питър Прайс – „Фиджет“. Чрез нея Бридж представя своята работа в Музея за изкуство “FringeArts” и в много други пространства във Филаделфия и САЩ, както и в Австрия, България, Колумбия, Франция, Германия, Грузия, Македония, Полша, Южна Африка и Швейцария. Работата ù е подкрепена от “USArtists International”, “The Network of Ensemble Theaters”, “Foundation for Contemporary Arts”, “American Dance Abroad” и други организации. Бридж е работила с Жером Бел, Лусинда Чайлдс, Дейвид Гордън, Сюзън Ръртър, Вили Дорнер & Group Motion и е учила при Стив Пакстън, Лиза Нелсън и Дебора Хей.
През 2020 г. тя поставя работата на Жером Бел „Гала“ в Института за съвременно изкуство в Маями, а през 2016 г. е асистент по време на репетициите на Дейвид Гордън. През 2013 г. печели наградата “Best of Philly” на списание „Филаделфия“. Също така се изявява и като танцов критик и публикува статии в списанията: “Dance Magazine”, “Pointe Magazine”, “The Dance Chronicle”, както и в “thINKingDANCE.net”, където работи като редактор и изпълнителен директор от 2014 до 2016 г. Бридж има бакалавърска степен по танц от “SUNY Purchase“ и магистърска степен от университета „Темпъл“. Нейната преподавателска практика е фокусирана основно върху импровизацията и съвременния танц. Към момента работи в танцовия отдел в университета „Темпъл“ и редовно е гост-преподавател в университетите в района на Филаделфия, САЩ. През последните години води и уъркшопи в Полша, Франция, България, Македония и Тбилиси, Грузия.
#компанияФиджет #2сола #Морфиченрезонанс #реакция #пространство #звуци #звуковаархитектура #минималистичнамузика #ударниинструменти #движенческисветове #кинетичноразрастващисе #точнидоминута #импровизация #Съгласие #женскасексуалност #мощ #първичност #водещритъм #деликатнидетайли #соната #Бетовен